مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 12:352023-07-09اجتماعي

کمبود زیستگاه بهینه برای پرندگان مهاجر در استان بوشهر


رییس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش محیط زیست استان بوشهر از کمبود زیستگاه بهینه برای پرندگان مهاجر در استان بوشهر خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، خسرو درویشی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عملیات پایش و آماربرداری از پرندگان جوجه آور تابستان گذران در شهرستان دیر انجام شده است.

وی اضافه کرد: این سرشماری با استفاده از روش های معمول بین المللی و بسته به شرایط رفتاری و زیستگاهی هر یک از گونه ها و معمولاً با پلات گذاری و تعمیم آن به کل جمعیت گونه مورد نظر صورت می گیرد.

رییس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش محیط زیست استان بوشهر با اشاره به کمبود زیستگاه بهینه برای این پرندگان، بیان کرد: شاهد همپوشانی محل لانه گزینی اکثر پرندگان به خصوص در جزیره نخیلو که مهمترین کانون زادآوری این پرندگان است هستیم.

درویشی ادامه داد: این امر بواسطه امنیت زیستی و طبیعی بهتر از جمله عدم وجود دشمنان طبیعی پرنده ها و همچنین مصون بودن کلونی های تخم گذاری از پدیده های جزر و مدی بوده است.

وی افزود: این جمعیت حداکثری، شرایط زیستی این جزیره را بسیار حساس کرده و شایسته است مردم بومی محلی و صیادان بیش از بیش همگام با اداره محیط زیست در راه صیانت از این تنوع زیستی غنی استان کوشا باشند و از تردد و اقامت نابجا و انتقال گردشگر به جزیره بدون هماهنگی با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود زیستگاه بهینه برای پرندگان مهاجر در استان بوشهر

کمبود زیستگاه بهینه برای پرندگان مهاجر در استان بوشهر