مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 تیر 1402 ساعت 10:402023-07-05اقتصادي

روند افزایشی سوء تغذیه و گرسنگی در جهان/تصویب سند 10 ساله امنیت غذا و تغذیه در کشور


رییس گروه هماهنگی سیاست های امنیت غذا و تغذیه دبیرخانه شورایعالی سلامت و امنیت غذایی، از تنظیم سند ملی امنیت غذا و تغذیه 1411-1402 در دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و تصویب آن در هفدهمین جلسه شورایعالی سلامت و امنیت غذایی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر زهرا عبداللهی، رییس گروه هماهنگی سیاست های امنیت غذا و تغذیه دبیرخانه شورایعالی سلامت و امنیت غذایی، در نشست مجازی در خصوص روند امنیت غذا و تغذیه در جهان و ایران که با حضور روسا و کارشناسان دبیرخانه های سلامت و امنیت غذایی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور و مسئولین دبیرخانه های سلامت دستگاه های اجرایی و سازمان ها برگزار شد، به بررسی چالش ها و راهکارهای امنیت غذا و تغذیه در ایران و جهان پرداخت.

وی با اشاره به روند رو به افزایش ناامنی غذایی در کشورهای جهان به دلیل تنش های سیاسی و شوک های اقتصادی ناشی از آنها به بیان تبعات اقتصادی همه گیری ها از جمله کووید19، از جمله از دست دادن شغل و کاهش درآمد افراد به خصوص در جوامع کم درآمد، اختلال در زنجیره تامین غذا، نوسانات قیمت غذا در کشورهای کم درآمد و افزایش قیمت غذا در جهان پرداخت.

عبداللهی همچنین با اشاره به برخی بحران ها از جمله خشکسالی، کاهش بارندگی، سیل و طوفان، تحریم ها و کاهش واردات در کشورهایی که وابسته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روند افزایشی سوء تغذیه و گرسنگی در جهان/تصویب سند 10 ساله امنیت غذا و تغذیه در کشور

روند افزایشی سوء تغذیه و گرسنگی در جهان/تصویب سند 10 ساله امنیت غذا و تغذیه در کشور