مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 تیر 1402 ساعت 10:052023-06-25اقتصادي

4200 خانوار عشایری خراسان شمالی در انتظار دریافت پنل های خورشیدی


معاون توسعه امور زیربنایی اداره کل امور عشایر خراسان شمالی گفت: در حال حاضر 4200 خانوار عشایری استان در انتظار دریافت پنل های خورشیدی هستند.

- ایسنا/خراسان شمالی معاون توسعه امور زیربنایی اداره کل امور عشایر خراسان شمالی گفت: در حال حاضر 4200 خانوار عشایری استان در انتظار دریافت پنل های خورشیدی هستند.

مهدی خانی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در سال جاری هنوز از سوی وزارت نیرو، سهمیه ای برای تحویل پنل های خورشیدی به عشایر اختصاص داده نشده است.

وی با اشاره به اینکه در این استان 7382 خانوار عشایری کوچ رو وجود دارد، افزود: تاکنون یک هزار و 200 خانوار پنل های خورشیدی را دریافت کرده اند.

خانی ادامه داد: هزینه هر پنل خورشیدی 100 واتی در سال گذشته 13 میلیون تومان بود که 10 درصد آن توسط عشایر و مابقی نیز توسط وزارت نیرو پرداخت می شد.

وی تاکید کرد: این پنل های خورشیدی کمک خیلی زیادی به روشنایی داخل سیاه چادرها می کند و عشایر استان تمایل زیادی برای خرید آن ها دارند.

روشن ضمیر مدیر کل امور عشایری خراسان شمالی نیز در گفت و گو با ایسنا اظهار کرده بود: با روند کنونی تامین اعتبارات، 8 سال طول می کشد تا تمامی عشایر از این تجهیز بهره مند شوند.

گفتنی است در خراسان شمالی 7 هزار و 382 خانوار عشایری با جمعیت 30 هزار نفر زندگی می کنند که از این تعداد 5 هزار خانو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

4200 خانوار عشایری خراسان شمالی در انتظار دریافت پنل های خورشیدی

4200 خانوار عشایری خراسان شمالی در انتظار دریافت پنل های خورشیدی