مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 تیر 1402 ساعت 14:352023-07-17سياسي

هگمتانه یک گام دیگر به ثبت جهانی نزدیک شد


معاون میراث فرهنگی کشور در دیدار شهردار همدان آخرین نکات پیرامون پرونده ثبت جهانی هگمتانه را بررسی و بر رفع موانع موجود تأکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، با توجه به نزدیکی زمان حضور ارزیاب ایکوموس (شورای بین المللی ابنیه و محوطه ها) در ایران و ارزیابی میدانی پرونده پیشنهادی ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان ، علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور میزبان سیدمسعود حسینی شهردار همدان، دیدار و آخرین اقدامات لازم را برای رفع موانع ثبت جهانی پرونده مذکور، بررسی کردند.

دارابی در این دیدار بر اهمیت و ارزش های برجسته جهانی پرونده هگمتانه و مرکز تاریخی همدان تأکید و تصریح کرد: محدوده ویژه ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان شامل محوطه باستانی هگمتانه، میدان امام خمینی، آرامگاه بوعلی، مسجد جامع و برخی اماکن مذهبی منسوب به دیگر ادیان ابراهیمی، ظرفیت ویژه ای برای قرارگیری این شهر در فهرست میراث جهانی است.

وی تصریح کرد: همدان شاهدی برجسته از تعامل و دوستی پیروان ادیان ابراهیمی در تاریخ و تمدن ایرانی ـ اسلامی است که این مهم در پرونده ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان مورد توجه قرار گرفته است.

قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشورتأکید کرد که وزارتخانه متبوعش، اهتمام لازم را برای پیشبرد برنامه های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هگمتانه یک گام دیگر به ثبت جهانی نزدیک شد

هگمتانه یک گام دیگر به ثبت جهانی نزدیک شد