مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 16:152023-07-09ورزشي

دانش آموز نخبه دارابی: دوست دارم بانوی ریاضی دان جهان شوم


فاطمه حسینی پور یکی از دانش آموزان نخبه استان فارس است که در المپیاد بین المللی هندسه موفق به کسب مقام شده و علاوه بر آن یه عضویت تیم ملی کشور نیز درآمده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، ریاضی دنیای وسیع و گسترده ای دارد به طوری که به هر سو نگاه کنی رد پایی از علم حساب را می بینی.

  از گذشته تا کنون دانشمندان و ریاضی دانان کوچک و بزرگ زیادی مشغول به کشف رمز و راز های نهفته در این علم هستند و روز به روز دنیای مدرن امروزی را با کشفیات خود متحول تر می کنند.

  یکی از علاقه مندان به دنیای ریاضی نوجوان دهه هشتادی استان فارسی است که از کودکی پا به دنیای پرماجرای ریاضی گذاشته و با علمش آشنا شده است.

  حال در سن نوجوانی توانسته عضو تیم ملی هندسه شود و برای ایران افتخار آفرینی کند.

  این دختر خوش ذوق و با استعداد در حال حاضر در مدرسه فرزانگان یک شیراز مشغول به تحصیل است و به گفته خودش قصد دارد در آینده همچون مریم میرزاخانی، بانوی نخبه ریاضی ایرانی، موفق شود و بار دیگر نام ایران را در زمینه علم حساب زنده نگه دارد.

فاطمه حسینی پور در معرفی خودش به خبرگزاری فارس گفت: فاطمه حسینی پور، متولد 1389 و اهل داراب هستم و در حال حاضر  دانش آموز پایه هشتم در مدرسه فرزانگان یک شیراز تحصیل می کنم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانش آموز نخبه دارابی: دوست دارم بانوی ریاضی دان جهان شوم

دانش آموز نخبه دارابی: دوست دارم بانوی ریاضی دان جهان شوم