مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 16:112023-07-19اقتصادي

44 میلیون هکتار از اراضی کشور در معرض بیابان زایی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گنبدکاووس، رضا احمدی عصر امروز در بازدید از ایستگاه تولید بذر چپرقویمه در شمال این شهرستان اظهار کرد: بنا بر آخرین آمار معاونت آبخیزداری، مرتع و بیابان سازمان منابع طبیعی کشور 44 میلیون هکتار از اراضی کشور تحت تاثیر بیابان زایی و فرسایش خاک بوده و 30 میلیون هکتار از اراضی کشور را به عنوان بیابان در کشور می شناسیم.

وی تصریح نکته مهم این است که 250 میلیون هکتار از اراضی کشور کانون بحران فرسایش بادی و یا بیابانی کشورهای همسایه قرار دارد که کشور ما را نیز احاطه کرده است.

مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت کشور خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در حوزه بیابان زدایی در چند دهه گذشته انجام شده که براساس این اقدامات سطوح برخی از بیابان ها تثبیت شده و دیگر منشاء ریزگرد نیستند.

وی ادامه داد: همچنین با انجام پهنه کاری های ماسه ای، اراضی که منشاء بروز بیابان بودند تثبیت شدند.

احمدی گفت: تلاش داریم تا با یک دیپلماسی بین المللی مشکل بیابان های کشورهای همسایه و ایجاد کانون بحران در کشور را حل کنیم و بر این اساس تفاهم نامه هایی با کشورهای همسایه از جمله عراق منعقد شده است.

وی بیان کرد: با کاشت یک میلیارد درخت در کشور، 1/4 میلیون هکتار به وسعت جنگل ها افزوده شده و پوشش گیاهی کشور از یک هزار و 700 متر مربع به دو هزار و 500 مترم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

44 میلیون هکتار از اراضی کشور در معرض بیابان زایی

44 میلیون هکتار از اراضی کشور در معرض بیابان زایی