مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 تیر 1402 ساعت 10:202023-07-05اقتصادي

اشتغال100 بانوی سیستان و بلوچستانی با بهره گیری از صنایع دستی


به همت بانوان صنعتگر سیستان و بلوچستان و با بهره گیری از پتانسیل بی نظیر صنایع دستی، زمینه اشتغالزایی برای 100 بانوی سرپرست خانوار مهیا شده است.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: صنایع دستی سیستان و بلوچستان از اصیل ترین و شاخص ترین صنایع دستی ایران و جهان بوده و قدمت آن به درازای تاریخ است از این حیث همیشه مورد توجه مردم ایران و جهان بوده، و در این بین سوزن دوزی، سفالگری، حصیربافی، سکه دوزی، زرگری و قالی و گلیم بافی از مهمترین صنایع دستی است.

سوزن دوزی هنری بسیار زیبا و ارزنده و یکی از اصیل ترین و جذاب ترین صنایع دستی کشور محسوب می شود و خاستگاه آن سیستان و بلوچستان و شهرستان ایرانشهر است این مهم باعث شد تا این شهرستان به عنوان شهر ملی سوزن دوزی ثبت شود.

هنری که روزگاری تنها کاربردش زینت بخشی به تن پوش سنتی زنان بلوچ بود، امروزه مهر اصالت یونسکو را دریافت کرده است.

چرا که با ثبت جهانی هنر سوزن دوزی در ایرانشهر فرصت های شغلی فراوانی برای مردم این شهرستان فراهم شد و هم اینک این هنر به عنوان یکی از راه های امرار معاش در اکثر روستاهای سیستان و بلوچستان به شمار می رود.

در بین انواع متنوع صنایع دستی، هنرمندان و صنعتگران در رشته سوزن دوزی در سایه عشق و علاقه و با حوصله طرح های افسونگر و خیال پرور خود را توسط نخ و سوزن بر روی پارچه نق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشتغال100 بانوی سیستان و بلوچستانی با بهره گیری از صنایع دستی

اشتغال100 بانوی سیستان و بلوچستانی با بهره گیری از صنایع دستی