مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 تیر 1402 ساعت 18:402023-07-08پزشكي

6 بیمار مبتلا به «تب کریمه کنگو» در اردبیل شناسایی شده است


مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: 6 بیمار مبتلا به بیماری «تب کریمه کنگو» در استان اردبیل شناسایی شده که علایم این بیماری در آنها مثبت و قطعی است.

- اردبیل- مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: 6 بیمار مبتلا به بیماری تب کریمه کنگو در استان اردبیل شناسایی شده که علایم این بیماری در آنها مثبت و قطعی است.

مهدی فیضی در گفت و گو با خبرنگار مهر ، اظهار کرد: تب کریمه کنگو از بیماری های مشترک بین انسان و دام است که با گرم شدن هوا و از طریق ترشحات حیوانات به انسان منتقل شده و سلامتی انسان ها را تهدید می کند.

وی تصریح کرد: از 800 بیماری مشترک بین انسان و دام، تب کریمه کنگو که علائم خاصی دارد، از بیماری های حادی است که انسان را به شدت تهدید می کند که مهمترین راه انتقال این ویروس از طریق گزش کنه است.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: افرادی که بیشتر با حیوانات به ویژه دام و طیور در ارتباط بوده و ترشحات و یا با خون آنها مرتبط هستند باید مراقبت بیشتری را در انتقال ویروس داشته باشند تا زمینه آلودگی دیگر را فراهم نکنند.

فیضی افزود: مصرف گوشت حیوان آلوده به این بیماری نیز یکی دیگر از راه های انتقال ویروس تب کریمه کنگو است که می تواند جان انسان ها را به مخاطره بیندازد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

6 بیمار مبتلا به «تب کریمه کنگو» در اردبیل شناسایی شده است

6 بیمار مبتلا به «تب کریمه کنگو» در اردبیل شناسایی شده است