مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 تیر 1402 ساعت 09:102023-07-02سياسي

دستاوردهای سفر استاندار آذربایجان شرقی و فعالان اقتصادی به روسیه


سفر چهار روزه هیات اقتصادی آذربایجان شرقی به جمهوری فدرال روسیه به ریاست نماینده عالی دولت در استان از ابعاد مختلف حائز اهمیت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آنچه در نگاه نخست انجام این سفر رسمی را مهم می کند، همگامی در راستای تحقق سیاست خارجی دولت رییسی مبنی بر اولویت توسعه ارتباطات با کشورهای همسایه است.

دوم اینکه این سفر به دعوت رییس جمهوری خودمختار تاتارستان روسیه فدرال و بر مبنای اصول حاکم بر روابط بین المللی مبنی بر ضرورت پاسخ سفر مقام های رسمی به خاک همدیگر انجام گرفت.

به عبارت دیگر انجام سفر هیأت اقتصادی آذربایجان شرقی به شهر قازان، پایتخت جمهوری خودمختار تاتارستان، بنا بر دعوت رسمی عالی ترین مقام این جمهوری صورت گرفت؛ اتفاقی که در سیاست بین الملل از آن با عنوان تلاش برای ارتقای سطح مناسبات دوجانبه در راستای حسن همجواری یاد می شود.

از سوی دیگر نباید فراموش کرد که تبریز و قازان، شهرهای خواهرخوانده هستند و همین اتفاق، ضرورت تبادل هیأت های اقتصادی میان دو شهر در چارچوب سیاست های رو به توسعه ایران و روسیه را دوچندان می کند.

چهارم اینکه تحلیلگران مسائل بین الملل می گویند که رفت و آمدهای دیپلماتیک میان کشورها از اصول اجتناب ناپذیر تعامل و موفقیت در حوزه مناسبات فرامرزی می باشد و سفر هیأت اقتصادی آذربایجان شرقی به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستاوردهای سفر استاندار آذربایجان شرقی و فعالان اقتصادی به روسیه

دستاوردهای سفر استاندار آذربایجان شرقی و فعالان اقتصادی به روسیه