مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 تیر 1402 ساعت 08:552023-07-17اقتصادي

جارسوزی چه آسیبی به خاک وارد می کند؟


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: سوزاندن بقایای گیاهی موجود در مزارع، موجب تخریب بافت و ساختمان خاک می شود.

- ایسنا/کرمانشاه معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: سوزاندن بقایای گیاهی موجود در مزارع، موجب تخریب بافت و ساختمان خاک می شود.

فرهاد شریفی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به مضرات ناشی از آتش زدن بقایای گیاهی مزارع، گفت: سوزاندن بقایای گیاهی مزرعه از سوی زارعان در پایان فصل برداشت اقدامی نادرست است که در بلندمدت اثرات نامطلوب بر کیفیت خاک بر جای می گذارد، لذا آتش زدن پسچر مزارع به هیچ عنوان به زارعان توصیه نمی شود.

شریفی با بیان اینکه سوزاندن بقایای گیاهی موجب تخریب بافت و ساختمان خاک و کاهش حاصلخیزی خاک می شود، تصریح کرد: خاک به خودی خود در معرض فرسایش شدید آب و هوا قرار دارد و با از بین رفتن لایه های زنده خاک، زمین زراعی قدرت حاصلخیزی و تولید محصول خود را تا حدود زیادی از دست می دهد، اقدام زارعان به جارسوزی مزارع هم این وضعیت را تشدید می کند، لذا آتش زدن پسچر مزارع از سوی کشاورزان مردود است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به از بین رفتن موجودات زنده و مفید خاک با گرمای حاصل از سوزاندن کاه وکلش، گفت: از بین رفت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جارسوزی چه آسیبی به خاک وارد می کند؟

جارسوزی چه آسیبی به خاک وارد می کند؟