مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 تیر 1402 ساعت 11:252023-07-15پزشكي

اصلاح روش زندگی در درمان بیماری ام اس مفید است


یک متخصص مغز و اعصاب، اصلاح روش زندگی، کاستن از استرس و اصلاح تغذیه را در درمان ام اس موثر دانست و گفت: در بیماری ام اس، ورزش کردن، شاد بودن و داشتن برنامه مناسب برای زندگی خیلی مهم است.

- ایسنا/زنجان یک متخصص مغز و اعصاب، اصلاح روش زندگی، کاستن از استرس و اصلاح تغذیه را در درمان ام اس موثر دانست و گفت: در بیماری ام اس، ورزش کردن، شاد بودن و داشتن برنامه مناسب برای زندگی خیلی مهم است.

فرهاد گلی پور در گفت وگو با ایسنا، در مورد روش های درمان بیماری ام اس، اظهار کرد: وقتی تشخیص بیماری ام اس در فرد داده شد، مانند بیماری سکته مغزی که می گوییم زمان بسیار مهم است و باید در زمان طلایی سریع به بیمار برسیم، در این بیماری هم، نه در آن حد ولی در حدی است که ما تشخیص را زود بدهیم و پشت گوش نیندازم چون بیماری ممکن است پیشرفت بکند.

وی افزود: بیماری ام اس با سیر کندی پیشرفت می کند و ممکن است علائمی برای بیمار نداشته باشد یعنی بیمار حالت عادی داشته باشد ولی التهاب و یا تخریب هایی که در سیستم عصبی مرکزی صورت می گیرد ادامه پیدا می کند.

گلی پور در پاسخ به این سوال که چرا علائم بروز نمی کند؟ گفت: چون در سیستم نخاعی ما ذخایری وجود دارد وقتی که تخریب هایی صورت می گیرد از آن ذخایر استفاده می شود در زمانی که ذخایر به اتمام می رسد در آن موقع است که علایم برو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصلاح روش زندگی در درمان بیماری ام اس مفید است

اصلاح روش زندگی در درمان بیماری ام اس مفید است