مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 تیر 1402 ساعت 07:302023-07-01بين الملل

اجماع بر سر نقشه راه؛ آیا عادی سازی روابط آنکارا- دمشق نزدیک است؟


پیروزی اردوغان در انتخابات یکی از انگیزه های اصلی وی برای عادی سازی روابط با سوریه را از بین برد، اما طبق نظرسنجی ها بالای 82 درصد مردم ترکیه مخالف اعطای حق شهروندی به آوارگان سوری هستند.

- خبرگزاری مهر - گروه بین الملل: در آستانه برگزاری انتخابات 2023 ترکیه، دولت اردوغان برای رهایی از انتقادات داخلی در خصوص بحران پناهندگان و رفع تنش با همسایه جنوبی به مسکو پیشنهاد داد تا با ایجاد مکانیزم سه جانبه به تسریع در روند عادی سازی روابط آنکارا- دمشق کمک کند.

دور نخست این گفتگوها در دسامبر 2022 با حضور وزرای دفاع و اطلاعات روسیه، ترکیه و سوریه در مسکو برگزار شد.

پس از این نشست در 24 آوریل 2023 مقامات نظامی- امنیتی این سه کشور به همراه نمایندگان جمهوری اسلامی ایران برای امکان سنجی روند عادی سازی روابط ترکیه- سوریه در روسیه با یکدیگر دیدار کردند.

تنها به فاصله چند روز در دهم ماه مه وزرای خارجه چهار کشور بار دیگر در مسکو با یکدیگر دیدار کردند تا درباره پرونده های اختلافی و چالش های اصلی در مسیر از سرگیری روابط دیپلماتیک میان ترکیه و سوریه به بحث و رایزنی بپردازند.

بیستمین نشست آستانه در حالی برگزار شد که کشورهای حاضر در نشست بر سر مسائل کلیدی همچون حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت سوریه، مبارزه مشترک با تروریسم، پایان غارت منابع طبیعی سوریه و مح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجماع بر سر نقشه راه؛ آیا عادی سازی روابط آنکارا- دمشق نزدیک است؟

اجماع بر سر نقشه راه؛ آیا عادی سازی روابط آنکارا- دمشق نزدیک است؟