مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 تیر 1402 ساعت 10:102023-06-24فرهنگي

درهای «ارکستر ملی» به روی مخاطبان باز شد/یک خودنمایی جمع جهانی ها


ارکستر ملی ایران از مجموعه های وابسته به بنیاد رودکی سرانجام بعد از مدت ها توقف در فعالیت های مرتبط با اجراهای زنده، تازه ترین کنسرت خود را به رهبری آرش امینی در تالار وحدت تهران برگزار کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، کنسرت ارکستر ملی ایران شامگاه روز جمعه دوم تیرماه 1401 در حالی پیش روی مخاطبان قرار گرفت که این مجموعه موسیقایی وابسته به بنیاد فرهنگی هنری رودکی از مدت ها پیش اجرای عمومی را پیش روی مخاطبان قرار نداده بود و این کنسرت به نوعی اولین اجرای عمومی ارکستری بود که پس از برگزاری چند کنسرت ارگانی به علاقه مندان ارائه شد.

کنسرتی که در آن علاوه بر اجرای آثار شنیده نشده فرهاد فخرالدینی آهنگساز و رهبر ارکستر صاحب نام موسیقی کشورمان و آهنگسازان دیگر، در برگیرنده نکات جالب توجه دیگری هم بود.

ارکستر ملی ایران که طی سال های گذشته در قالب عناوین دیگری چون ارکستر موسیقی ملی ایران هم فعالیت داشته، از جمله مجموعه های مهم موسیقی کشورمان در حوزه دولتی است که در سال 1377 به همت فرهاد فخرالدینی پس از مدت ها پیگیری و برنامه ریزی با هدف اجرای آثار ارزشمند موسیقی ارکسترال ایرانی تشکیل شد.

فخرالدینی بنیانگذار ارکستر ملی ایران، این ارکستر را با ترکیب متناسبی از سازهای ایرانی شامل سنتور، قانون، گروه نوازندگان تار و تارباس، بربط و سازها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درهای «ارکستر ملی» به روی مخاطبان باز شد/یک خودنمایی جمع جهانی ها

درهای «ارکستر ملی» به روی مخاطبان باز شد/یک خودنمایی جمع جهانی ها