مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 تیر 1402 ساعت 08:402023-07-22سياسي

همه الزامات جوانی و افزایش جمعیت


یکی از چالش های مهم در دنیا و به تبع آن کشور ما نقص در چرخه زادآوری است که طی آینده نزدیک سبب آسیب های جدی همچون افزایش سن ازدواج، رشد نرخ سالمندی و افزایش بازنشستگی خواهد شد.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها-مهین نورافروز: در چند سال اخیر و بخصوص در دولت سیزدهم یکی از اولویت ها افزایش جمعیت است به طوری که دیماه سال گذشته محمد باقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را در نامه ای به حجت الاسلام رییسی به دولت سیزدهم ابلاغ کرد و این قانون 73 ماده ای با 81 تبصره از سوی دولت به دستگاه ها با نظارت مجلس ابلاغ شد.

بر اساس این قانون دولت نیز مشوق هایی از جمله اعطای زمین برای خانواده ها، اعطای وام قرض الحسنه برای فرزند اول تا چهارم هرکدام به مبلغ 10، 20، 30 و 40 میلیون تومان، اعطای مرخصی زایمان 9 ماهه با برقراری همه مزایا برای مادران، اعطای خودرو به مادران دارای دو فرزند و سه برابر شدن یارانه و جذب افراد متأهل در دستگاه های اجرایی از جمله مشوق هایی است که دولت برای افزایش فرزند آوری در نظر گرفته است.

رتبه ششم در جمعیت و رتبه هفتم در باروری موسی الرضا شبیهی با بیان این مطلب که در حال نزدیک شدن به بحران جمعیت هستیم در گفتگو با خبرنگار مهر ، اظهار کرد: استان گلستان رتبه 3 در برگزاری رویداد جوانی جمعیت را دارد و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همه الزامات جوانی و افزایش جمعیت

همه الزامات جوانی و افزایش جمعیت