مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 14:412023-07-19سياسي

اصطلاح مظلومی به نام «نوکری امام حسین(ع)»


نگذاریم امام حسین (ع) در عزاداری هایش هم مظلوم بماند و آن، وقتی است که «نوکری نفس» به نام «نوکری امام حسین(ع)» انسان را فریب می دهد.

شیعه پیش از آنکه به مصیبت زده و نوکر امام حسین(ع) نیاز داشته باشد به شیعیانی نیاز دارد که با نوع عزاداری خود، - خلاصه یادداشت هر یک از ما که مدعی نوکری امام حسین (ع) باشیم، خود را عاشق ، دلداده و دیوانه آن حضرت می دانیم؛ اما باید از خود بپرسیم که آیا ما صرفا دوستدار امام حسین (ع) هستیم و یا واقعا این دوستی به حد عشق و نوکری رسیده است؟ یکی از ملاک هایی که می تواند در تشخیص دوستدار امام حسین (ع) از عاشق و نوکر آن حضرت کارگشا باشد، این است که دوستدار یک فرد به دنبال آن است که محبوب او چه خواسته ای دارد تا آن را برآورده سازد، اما نکته اینجاست که این دوستی فقط آنگاه به حد عشق و نوکری می رسد که وقتی فرد حتی احتمال می دهد مولا و معشوق او به امری راضی نباشد، به شدت از آن پرهیز کند.

محال است کسی از عمق جان بگوید من عاشق مادر خود هستم ولی کاری را انجام دهد که احتمال می دهد مادرش راضی نیست .

ریشه این تصور نادرست که به نام نوکری امام حسین(ع) می توان عزای حسینی را بر خلاف فتاوی حتی به سبک کنسرت غربی و با حرکات موزون انجام داد چیست؟ این خطا از آنجاست که نوکری حضرت با نوکری در کارهای عادی (مثل خدمتکاری یک منزل) که یک وظیف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصطلاح مظلومی به نام «نوکری امام حسین(ع)»

اصطلاح مظلومی به نام «نوکری امام حسین(ع)»