مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 12:452023-07-11بين الملل

دلیل مخالفت آمریکا برای عضویت اوکراین به ناتو چه بود؟


بایدن رییس جمهور آمریکا به رغم درخواست های متعدد رییس جمهور اوکراین برای عضویت در ناتو گفت: فعلا زمان عضویت این کشور در این سازمان نیست.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - وطن امروز نوشت: رییس جمهور آمریکا به رغم درخواست های متعدد شفاهی و کتبی رییس جمهور اوکراین برای عضویت در ناتو بار دیگر اعلام کرد فعلا زمان عضویت این کشور در این سازمان نیست؛ موضوعی که به نظر می رسد برای آمریکا بیشتر جنبه امتیازگیری دارد.

جو بایدن روز یکشنبه وارد فرودگاه استانستد لندن شد و دیروز با ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس در ساختمان شماره 10 داونینگ استریت دیدار کرد.

وی سپس به کاخ ویندزور رفت تا با چارلز سوم، پادشاه انگلیس دیدار کند.

رییس جمهور آمریکا پیش از این سفر در مصاحبه با سی ان ان درباره عضویت اوکراین در ناتو هشدار داد و تاکید کرد در حال حاضر ورود این کشور به ناتو به دلیل معاهده دفاعی مشترک ناتو، موقعیت را به جنگ با روسیه می کشاند.

وی آب پاکی را روی دست ولودیمیر زلنسکی ریخت و گفت: من فکر نمی کنم در حال حاضر در میانه جنگ اتفاق نظری درباره عضویت اوکراین در خانواده ناتو وجود داشته باشد.

زلنسکی هم در مصاحبه با ای بی سی ادعا کرد: دعوت اوکراین به ناتو این پیغام را ارسال خواهد کرد که ائتلاف ناتو هیچ واهمه ای از مسکو ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلیل مخالفت آمریکا برای عضویت اوکراین به ناتو چه بود؟

دلیل مخالفت آمریکا برای عضویت اوکراین به ناتو چه بود؟