مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 11:162023-06-28پزشكي

گوشت قربانی را چه زمانی مصرف کنیم؟


حسین بیگلری، دبیر کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با تبریک پیشاپیش عید قربان با تأکید بر رعایت نکات بهداشتی برای حفظ سلامت افراد در روز عید سعید قربان و پیشگیری از خطر ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو، اظهار کرد: تب کریمه کنگو یک بیماری ویروسی خونریزی دهنده خطرناک و بسیار جدی است که قابلیت انتشار مرگ و میر دارد و بر اثر گزش کنه و تماس با دام آلوده به انسان منتقل می شود.

وی تب، سردرد، کوفتگی بدن و استخوان درد را از جمله علائم این بیماری دانست و ادامه داد: در مرحله بعد به دلیل پایین آمدن پلاکت ها خون، فرد دچار خونریزی می شود که بار ویروسی در این مرحله بالا است و قابلیت انتقال انسان به انسان وجود دارد.

دبیر کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه فصل فعالیت بیماری تب کریمه کنگو با توجه به عامل انتقال آن (کنه)، تابستان عنوان کرد و افزود: هرگونه تماس انسان با دام باید با احتیاط و استفاده از وسایل حفاظت فردی و شخصی باشد.

به خصوص به کودکان، نوجوانان و جوانان باید آموزش دهیم که اگر فردی می خواهد تماس با دام داشته باشد باید از دستکش، عینک، چکمه، گان و پیشبند استفاده و از له کردن کنه بر روی بدن دام اکیدا خودداری کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گوشت قربانی را چه زمانی مصرف کنیم؟

گوشت قربانی را چه زمانی مصرف کنیم؟