مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 تیر 1402 ساعت 20:052023-07-06حوادث

کلاهبرداران مجازی در کمین کاربران در آستانه عید غدیر


رییس پلیس فتای البرز با توجه به در پیش بودن عید غدیرخم از کاربران خواست مراقب ترفندهای مختلف کلاهبرداران به بهانه جمع آوری کمک به نیازمندان باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سرهنگ رسول جلیلیان اظهار کرد: برخی افراد متخلف در فضای مجازی با عنوان جمع آوری کمک های مردمی از احساسات مردم سو استفاده کرده و اقدام به کلاهبرداری می کنند که کاربران باید در این زمینه هوشیار باشند.

وی اضافه کرد: سودجویان سایبری با سو استفاده از اعتقادات مذهبی افراد و به مناسبت عید غدیر خم، مبالغی را از شهروندان با ارسال لینک های جعلی درخواست می کنند.

وی افزود: کاربران به بهانه جمع آوری کمک به نیازمندان، فریب کلاهبرداران اینترنتی را نخورند، چرا که افراد فرصت طلب و کلاهبردار با سوءاستفاده از مناسبت ها با ارسال پیامک جعلی در تلفن همراه یا شبکه های اجتماعی، شهروندان را به درگاه فیشینگ هدایت و با سرقت اطلاعات کارت بانکی نیات مجرمانه خود را عملی می کنند.

وی خاطرنشان کرد: این افراد به انگیزه کلاهبرداری از کاربران با ایجاد یک سایت و صفحه جعلی اقدام به دریافت کمک های مردمی تحت عنوان نذورات کرده ضمن آنکه در خلال عملیات پرداختی مردم حساب های آنان را رمز گشایی می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلاهبرداران مجازی در کمین کاربران در آستانه عید غدیر

کلاهبرداران مجازی در کمین کاربران در آستانه عید غدیر