مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 00:052023-07-08بين الملل

تمهیدات ناتو برای محافظت از بایدن و سران 40 کشور در لیتوانی


ائتلاف ناتو شهر «ویلنیوس» در لیتوانی را به دژی مجهز به انواع تسلیحات پیشرفته تبدیل کرده تا از رییس جمهور آمریکا و سایر سران ناتو حین حضور در اجلاس ناتو محافظت کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ائتلاف ناتو شهر ویلنیوس در لیتوانی را به دژی مجهز به انواع تسلیحات پیشرفته تبدیل کرده است تا از جو بایدن ، رییس جمهور آمریکا و سایر سران ناتو که روزهای آینده در  نشست ناتو حضور خواهند داشت ، محافظت کند.

خبرگزاری رویترز روز شنبه نوشت که این شهر تنها 32 کیلومتر با بلاروس، متحد روسیه فاصله  دارد ناتو حدود 1000 نظامی را برای حفاظت از این نشست که روزهای 11 تا 12 ژوییه (21 و 22 تیر)  برگزار می شود،  به لیتوانی اعزام کرده است.

بسیاری نیز در حال ارائه سامانه های دفاع هوایی پیشرفته به ویلنیوس هستند.

گیتاناس ناوسدا رییس جمهور لیتوانی، گفت: بایدن و سران 40 کشور در حال ورود به کشور ما هستند و عدم محافظت از آسمان کشور نوعی بی مسئولیتی است.

این در حالی است که دبیر شورای امنیت روسیه با اشاره به ایجاد زیرساخت نظامی ناتو نزدیک مرزهای این کشور و تشدید فعالیت های شناسایی در اروپا، گفته است که تهدیدات ناتو علیه روسیه در حال افزایش است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازرویترز، آلمان 12 پرتاب کننده موشک پاتریوت را که برای رهگیری موشک های بالستیک و کروز یا هواپیماهای جنگی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمهیدات ناتو برای محافظت از بایدن و سران 40 کشور در لیتوانی

تمهیدات ناتو برای محافظت از بایدن و سران 40 کشور در لیتوانی