مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 تیر 1402 ساعت 10:302023-07-16سياسي

مسلمین بهاییت را یک انحراف اعتقادی و فرقه ضاله می دانند


آیین بهایی از ابتدای شکل گیری در میان همه مسلمانان و نه تنها شیعیان، به عنوان یک انحراف اعتقادی و فرقه ضالّه شناخته شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، متن پیام آیت اللّه جعفر سبحانی از مراجع تقلید شیعیان به نشستی درباره بهاییت به شرح زیر است: بسم اللّه الرحمن الرحیم الحمدللّه رب العالمین و صلی اللّه علی سیدنا محمد و آله الطاهرین تاریخ بشر در کنار ظهور ادیان الهی و پیامبران راستین، شاهد پیدایش مذاهب و فرقه های باطل نیز بوده است و کتاب های ملل و نِحَل مشحون است از سرگذشت جریان های گمراه کننده به نام دین، بدیهی است شناخت ریشه های این مذاهبِ ناروا برای کسانی که در جستجوی حقیقت اند سودمند و حتی ضروری است.

کسانی که با تاریخ فرهنگی و سیاسی دو قرن اخیر ایران اندک آشنایی دارند، از چگونگی شکل گیری فرق های که امروزه با عنوان بهاییت فعالیت می کند، باخبرند.

زمینه هایی اجتماعی و دینی پیدایش این فرقه و رویدادهای سیاسی مرتبط با آن و مداخلات جانبدارانه حکومت های استعماری از سران و گردانندگان آن و نیز مجموعه باورها و مدَّعیاتشان، در کتاب ها و مقالات و رساله های پرشمار تحقیقی دانشمندان و علمای بصیر، بررسی و نقادی شده است.

بنیانگذار بهاییت، میرزا حسینعلی نوری، معروف به بها اللّه که این فرقه نیز نام خود را از همین لقب او گرفته است، در شما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسلمین بهاییت را یک انحراف اعتقادی و فرقه ضاله می دانند

مسلمین بهاییت را یک انحراف اعتقادی و فرقه ضاله می دانند