مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 21:502023-06-27بين الملل

نخست وزیر مجارستان: اوکراین دیگر یک کشور مستقل نیست


نخست وزیر مجارستان با اشاره به وابستگی اوکراین به غرب در جنگ با روسیه گفت، امکان ندارد اوکراین برابر روسیه به پیروزی نظامی دست یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان روز سه شنبه گفت که امکان ندارد اوکراین برابر روسیه به پیروزی نظامی دست یابد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری آناتولی اوربان در گفت و گو با روزنامه های آلمانی بیلد و ولت اظهار داشت که همکاری بین اوکراین و غرب شکست خورده است.

وی گفت، فکر اینکه اوکراین می تواند در جنگ علیه روسیه پیروز شود، سوء تفاهم است و چنین پیروزی امکان پذیر نیست.

  روسیه از 24 فوریه 2022 (پنجم اسفند ماه 1400) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز عملیات ویژه نظامی در اوکراین خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرده است.

دولت اوکراین اما استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را تجاوز و حمله به تمامیت ارضی خود خوانده است.

  نخست وزیر مجارستان همچنین گفت که نظامیان اوکراینی سریعتر از نظامیان روس فرسوده خواهند شد و این عامل تعیین کننده در پایان خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخست وزیر مجارستان: اوکراین دیگر یک کشور مستقل نیست

نخست وزیر مجارستان: اوکراین دیگر یک کشور مستقل نیست