مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 تیر 1402 ساعت 04:452023-06-25بين الملل

فرمانده واگنر از سوی آمریکا زیر نظر قرار داشت


منابع اطلاعاتی و امنیتی آمریکا طی چند ماه گذشته در مورد کشتار و درگیری میان واگنر و ارتش روسیه هشدارهایی داده بود و فرمانده این گروه زیر نظر قرار داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از تاس، منابع آمریکایی گزارش داده اند که مقامات ارشد امنیتی این کشور نشانه هایی از تنش بین کرملین و یوگنی پریگوژین، رییس گروه واگنر را طی ماه های گذشته ردیابی کرده بودند.

سی ان ان به نقل از منابع ناشناس خود گزارش داد که نهادهای اطلاعاتی و امنیتی آمریکا از قبل به قانونگذاران کنگره این کشور در مورد درگیری احتمالی بین واگنر (PMC) و دولت روسیه هشدار داده بودند و به همین دلیل از ماه ها قبل، فرمانده واگنر از سوی آمریکا زیر نظر قرار داشت.

سی ان ان گزارش داد: مقامات آمریکایی از اوایل ژانویه مشخص کردند که جنگ قدرت داخلی بین شبه نظامیان واگنر و دولت روسیه در جریان است و از آن زمان تاکنون اطلاعاتی را در مورد وقوع درگیری جمع آوری کرده و واگنر را زیر نظر داشتند.

با این حال مشخص نیست که آیا مقامات آمریکایی در این مدت ارتباطاتی را نیز با فرمانده واگنر دنبال کرده بودند یا خیر؟ ساعات اولیه روز گذشته، پریگوژین، رییس گروه شورشی واگنر مدعی شد که ارتش روسیه نیروهای این گروه را هدف قرار داده است و این حمله از خطوط پشتی انجام شده که نشان می دهد نیروهای ارتش روسیه عامل آن بوده اند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرمانده واگنر از سوی آمریکا زیر نظر قرار داشت

فرمانده واگنر از سوی آمریکا زیر نظر قرار داشت