مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 تیر 1402 ساعت 10:102023-06-30بين الملل

اظهرات مبهم مقام آمریکایی درباره زمان عضویت اوکراین در ناتو


سفیر آمریکا در ائتلاف پیمان آتلانتیک شمالی در اظهارنظری مبهم گفت، اعضای این ائتلاف به آنچه او یک «سازش» بر سر برخی جزییات عضویت اوکراین در ناتو خواند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، جولیان اسمیت ، سفیر آمریکا در ائتلاف پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در اظهارنظری مبهم گفت، اعضای این ائتلاف به آنچه او یک سازش بر سر برخی جزییات عضویت اوکراین در ناتو خواند نزدیک هستند.

به نوشته خبرگزاری رویترز ، صحبت های این مقام آمریکایی بعد از آن مطرح می شود که ولودیمیر زلنسکی ، رییس جمهور اوکراین روز چهارشنبه تلاش کرد حامیان غربی خود در ناتو را تحت فشار قرار دهد تا در اجلاس ماه ژوییه این سازمان در پایتخت لیتوانی نقشه راهی برای عضویت کی یف در ائتلاف در دوران پس از جنگ منتشر کنند.

سفیر آمریکا در ناتو در گفتگو با خبرنگاران در شهر بروکسل در تلاش برای راضی ساختن زلنسکی گفت، اطمینان دارد این ائتلاف  در اجلاس ماه ژوییه خود از بیانیه سال 2008 اجلاس بخارست که به جز اعلام پیوستن اوکراین به ناتو جزییاتی از زمان یا فرآیند آن مطرح نساخت فراتر می رود.

اسمیت در گفتگو با خبرنگاران صرفا گفت: اکثر ما مطمئنیم که می توانیم توافقی که موضع فعلی ما را بازتاب دهد حاصل کنیم و اوکراینی ها احساس و باور خواهند کرد که اتفاقی فراتر و بالاتر از تکرار بیانیه بخا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اظهرات مبهم مقام آمریکایی درباره زمان عضویت اوکراین در ناتو

اظهرات مبهم مقام آمریکایی درباره زمان عضویت اوکراین در ناتو