مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 تیر 1402 ساعت 11:402023-07-07سياسي

پژوهشگر تاریخ: غدیر مدرن ترین شیوه انتخاب حاکم در تمام تاریخ است


کارشناس، مدرس و پژوهشگر تاریخ و ادیان گفت: واقعه غدیر مدرن ترین و کامل ترین شیوه انتخاب حاکم در تمام تاریخ است، در حالی که به برخی از جلوه های مهم آن کم توجهی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فرهنگ عمومی خبرگزاری فارس، همه ساله روز غدیر به عنوان بزرگ ترین و با شکوه ترین عید شیعیان در ایران جشن گرفته می شود.

سایر مناطق شیعه نشین نیز در جای جای جهان با وجود محدودیت هایی که علیه فعالیت های شیعیان وجود دارد، این روز بزرگ را به عنوان جشن ولایت امیرالمؤمنین علی(ع) جشن می گیرند.

اما واقعه غدیر تنها یک مناسبت و جشن یادبود ساده مذهبی نیست، بلکه رهنمود تمدنی والایی است که می تواند زندگی مسلمانان و حتی تمام بشریت در سرتاسر دنیا را تحت تأثیر خود قرار داده و از رنج و محنتی که امروزه جهان به آن دچار است رهایی بخشد.

با این حال بیش از 1400 سال است که لشکر بدخواهان جنی و انسی بشر مانع از بروز و ظهور این تمدن عظیم اسلامی می شوند تا بتوانند خود در مسند حاکمیت نقاط مختلف جهان نشسته و با سانسور دورنمای تمدن زیبایی که می تواند تحت حاکمیت امیرالمؤمنین علی(ع) به وجود بیآید و نسل بشر را از هر پستی و رنجی رهایی بخشد، جان و مال همنوعان خود را چپاول کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پژوهشگر تاریخ: غدیر مدرن ترین شیوه انتخاب حاکم در تمام تاریخ است

پژوهشگر تاریخ: غدیر مدرن ترین شیوه انتخاب حاکم در تمام تاریخ است