مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 تیر 1402 ساعت 01:452023-07-05اقتصادي

6000 هکتار از نخیلات بوشهر تحت تاثیر شدید آفات چوب خوار خرما است


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: حدود 6 هزار هکتار از نخیلات استان به شدت تحت تأثیر سوسک های کرگدنی و شاخک بلند قرار گرفته است.

- احمد سبحانی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در استان بوشهر سه هزار و 4000 هکتار باغ نخل وجود دارد که نقش مهمی در معیشت و اقتصاد مردم دارد.

وی اضافه کرد: در یک دهه اخیر بنا به دلایل زیادی از جمله کاهش کمیت و کیفیت آب آبیاری، عدم امکان تغذیه مطلوب به دلیل کمبود آب، از بین رفتن دشمنان طبیعی، ضعف مدیریت باغ و تغییر رفتار آفات در اثر تغییر اقلیم، آفات چوب خوار خرما به تهدیدی جدی برای نخیلات استان تبدیل شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: حدود 6 هزار هکتار از نخیلات استان به شدت تحت تأثیر سوسک های کرگدنی و شاخک بلند قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: 18 هزار هکتار نیز دارای آلودگی متوسط است که در صورت عدم مدیریت صحیح می تواند تبدیل به کانون بحران شود.

سبحانی ادامه داد: سالانه چندین اصله نخل به دلیل فعالیت شدید این آفات فرو می افتد که خسارت سنگینی را به جامعه باغداری تحمیل می کند.

وی افزود: به دلیل فعالیت آفت در عمق تنه و دور بودن بودن آفت از تأثیر سموم شیمیایی، کنترل این آفات بسیار سخت بوده و نیاز به تلفیق چندین روش مبارزه است که برای باغدار بسیار سنگین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

6000 هکتار از نخیلات بوشهر تحت تاثیر شدید آفات چوب خوار خرما است

6000 هکتار از نخیلات بوشهر تحت تاثیر شدید آفات چوب خوار خرما است