مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 تیر 1402 ساعت 10:302023-07-13سياسي

دستگاه دیالیز پوشیدنی در فاز طراحی است


رییس پژوهشگاه فناوری های نوین سازمان پژوهش های علمی صنعتی ایران گفت: دستگاه دیالیز پوشیدنی با الهام از عملکرد کلیه طراحی شده و به دلیل اینکه همراه بیمار است وزن قابل تحمل و بین 3 تا 4 کیلویی دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، محمد فیروزمند، رییس پژوهشگاه فناوری های نوین سازمان پژوهش های علمی صنعتی ایران در مصاحبه تلفنی با برنامه روزنه رادیو گفت وگو درباره مراحل اولیه ساخت دستگاه دیالیز پوشیدنی در کشور، اظهار کرد: سازمان پژوهش های علمی صنعتی ایران از دهه هفتاد به بعد مشغول فعالیت در زمینه دیالیز است و کارهای تحقیقاتی مفصلی را انجام می دهد.

وی افزود: یکی از فعالیت های تحقیقاتی این پژوهشگاه، منجر به بومی سازی دستگاه همودیالیز رایج بیمارستانی و تولید و صادرات آن توسط یک شرکت دانش بنیان ایرانی شد.

فیروزمند گفت: با توجه به نیاز بیماران دیالیزی برای مراجعه یک روز در میان به بیمارستان و مختل شدن عمده فعالیت های روزمره آن ها ما یک کار تحقیقاتی صورت دادیم تا بیمار دیالیزی ضمن انجام فعالیت های روزمره خود، کار تصفیه خون او هم انجام شود.

رییس پژوهشگاه فناوری های نوین سازمان پژوهش های علمی صنعتی ایران خاطرنشان کرد: دستگاه دیالیز پوشیدنی با الهام از عملکرد کلیه طراحی شده و به دلیل اینکه همراه بیمار است وزن قابل تحمل و بین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستگاه دیالیز پوشیدنی در فاز طراحی است

دستگاه دیالیز پوشیدنی در فاز طراحی است