مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 تیر 1402 ساعت 15:202023-07-13سياسي

رییسی: ایران وزیمبابوه با یکجانبه گرایی مخالف و حامی حقوق بشر هستند


ایران و زیمبابوه مخالف تروریسم و افراط گرایی و تجزیه طلبی و جرایم سازمان یافته هستند و این می تواند دو کشور را به صورت دوجانبه و در سطح جهانی همکار یکدیگر قرار دهد.

- رییس جمهور ایران گفت: ایران و زیمبابوه مخالف تروریسم و افراط گرایی و تجزیه طلبی و جرایم سازمان یافته هستند و این می تواند دو کشور را به صورت دوجانبه و در سطح جهانی همکار یکدیگر قرار دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سیدابراهیم رییسی که ساعتی پیش با استقبال همتای خود به وارد زیمبابوه شد، در نشست خبری مشترک با امرسون منانگاگوا رییس جمهور این کشور اظهار کرد: ما در حوزه های مختلفی تجربه داریم و مایلیم آن ها را با کشورها دوست در آفریقا به اشتراک بگذاریم.

ما در حوزه کشاورزی، در علم و فناوری و برای تجارت می توانیم همکاری خوبی با زیمباوه داشته باشیم و محصولات دو کشور می تواند براساس نیاز هر دو کشور تبادل شود.

وی با بیان این که امیدوارم مردم مصمم آفریقا، مردم بااراده زیمباوه، با همکاری دولت و اقدام شخص رییس جمهوری این کشور به نحوی ارتباط با ما برقرار کنند که به تبادل ظرفیت دو کشور منجر شود تاکید کرد: ما با بسیاری از کشورهای آفریقایی مواضع مشترکی داریم.

از جمله با خود زیمباوه که هردو با یکجانبه گرایی مخالفیم و حامی حقوق بشر هستیم اما نه آن چه دستاویز نظام سلطه برای تضییع حقوق سای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییسی: ایران وزیمبابوه با یکجانبه گرایی مخالف و حامی حقوق بشر هستند

رییسی: ایران وزیمبابوه با یکجانبه گرایی مخالف و حامی حقوق بشر هستند