مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 تیر 1402 ساعت 18:252023-07-08بين الملل

استقبال از گروسی در سئول با اعتراض


صدها نفر امروز شنبه همزمان با حضور مدیرکل آژانس اتمی در سئول، به خیابان های پایتخت کره جنوبی آمدند تا به طرح ژاپن برای رهاسازی پساب هسته ای از نیروگاه فوکوشیما در اقیانوس آرام که آژانس از آن حمایت کرده، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به کره جنوبی با اعتراضات در واکنش به موافقت آژانس با طرح ژاپن برای رهاسازی بیش از یک میلیون تُن پساب هسته ای از نیروگاه فوکوشیما ژاپن در اقیانوس آرام مواجه شده است.

گروسی در تلاش برای کاهش نگرانی ها درباره این طرح، جمعه برای سفر سه روزه و دیدار با وزیر خارجه و یک مقام ارشد ایمنی هسته ای کره جنوبی پس از پایان سفر خود به ژاپن، وارد سئول شد.

  آزانس اتمی در گزارشی که سه شنبه (چهارم ژوییه) منتشر شد، اعلام کرد بعد از دو سال ارزیابی به این نتیجه رسیده این طرح با استانداردهای ایمنی بین المللی مربوطه سازگار است و در حالی که نگرانی های اجتماعی، سیاسی و محیط زیستی را برانگیخته، آب رهاشده تاثیر رادیولوژیکی ناچیزی بر مردم و محیط زیست خواهد داشت.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازرسانه های محلی، ورود او به فرودگاه گیمپو سئول با اعتراضات روبرو شد، به رغم آن که دولت کره جنوبی گفته به گزارش سایت قطره و به نقل ازآژانس احترام می گذارد و تحلیل خودش نشان داده رهاسازی پساب نیروگاه فوکوشیما به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقبال از گروسی در سئول با اعتراض

استقبال از گروسی در سئول با اعتراض