مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 تیر 1402 ساعت 09:402023-07-21فرهنگي

مترجمی فیروزمند / نگاهی به زندگی و آثار زنده یاد کاظم فیروزمند


اثر مشهور پاتریشیا کرون «پیامبران بومی ایران در سده های نخستین اسلامی» آخرین کتابی بود که کاظم فیروزمند ترجمه آن را تمام کرده و به زودی از سوی نشر نامک منتشر می شود.

- ترجمه کاظم فیروزمند از کتاب بریتانیا و انقلاب مشروطه ایران: سیاست خارجی، امپریالیسم و اپوزیسیون منصور بنکداریان، اثر شایسته تقدیر سی ودومین دوره جایزه کتاب سال شناخته شد.

و ترجمه اش از کتاب گزیده مقالات اساسی کایه دو سینما ویراسته جیم هیلی یر هم در چهارمین جشنواره کتاب سال تبریز به عنوان کتاب سال بخش ترجمه معرفی شد.

تقدیر برای ترجمه کتاب بریتانیا و انقلاب مشروطه ایران: سیاست خارجی، امپریالیسم و اپوزیسیون فیروزمند در دو سه سال اخیر در کنار کارهای دیگر به گونه ای روش مند به مطالعه پژوهش و ترجمه داستان های کوتاه انگلیسی دوره معاصر پرداخت که حاصل آن مجموعه ای از داستان های سال های معاصر است که در نشریات ادبی چون نیویورکر به چاپ رسیده و تعدادی از آنها را ترجمه کرده بود.

اثر مشهور پاتریشیا کرون پیامبران بومی ایران در سده های نخستین اسلامی آخرین کتابی بود که کاظم فیروزمند ترجمه آن را تمام کرده و به زودی از سوی نشر نامک منتشر می شود.

زندگی، مناعت طبع و سخت کوشی زنده یاد فیروزمند انسانی بود بسیار شریف و مناعت طبعی مثال زدنی داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مترجمی فیروزمند / نگاهی به زندگی و آثار زنده یاد کاظم فیروزمند

مترجمی فیروزمند / نگاهی به زندگی و آثار زنده یاد کاظم فیروزمند