مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 تیر 1402 ساعت 02:512023-07-14اقتصادي

کشت طلای سرخ در خوزستان / نبوغ کارآفرینی در پیشرفت اقتصادی


یک جرقه باعث می شود تا طلای سرخ یا همان زعفران برای اولین بار در استان خوزستان کشت بشود و با این اقدام بار دیگر ثابت شده که خوزستان مهد کشاورزی کشور است.

- خبرگزاری مهر ؛ گروه استان ها: همه چیز به پنج سال پیش بر می گردد و یک جرقه باعث می شود تا طلای سرخ یا همان زعفران برای اولین بار در استان خوزستان کشت بشود و با این اقدام بار دیگر ثابت شده که خوزستان مهد کشاورزی کشور است.

سال 1397 بود که 2 برادر از اهالی شهرستان دزفول یک ایده ای به ذهنشان رسید؛ ایده از این قرار بود که آنها می خواستند کشت زعفران را در خوزستان ممکن کنند چرا که خیلی از افراد بر این باور هستند که موقعیت جغرافیایی استان برای کشت این محصول گران قیمت مناسب نیست.

صادق و اصغر رحمانی که هر دو در زمینه کشاورزی تحصیل کرده اند، تصمیم می گیرند کشت زعفران هیدروپونیک یا هواکشت را به مرحله اجرا در آورد و محصول با کیفیت تولید کردند.

بنابراین برای این کار نیاز به تحقیقات علمی بود، پس برادر کوچک تر (صادق) دست به کار شد و با کمک و حمایت برادر بزرگش و همچنین با تلاش های زیاد و روش آزمون و خطا در نهایت زعفران هیدروپونیک یا هواکشت در خوزستان تولید شد.

صادق رحمانی که فارغ التحصیل رشته کارشناسی و مهندسی کشاورزی است، درباره این موضوع می گوید: تلاش کردیم تا ثابت کنیم و برای مردم این ذهنیت ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت طلای سرخ در خوزستان / نبوغ کارآفرینی در پیشرفت اقتصادی

کشت طلای سرخ در خوزستان / نبوغ کارآفرینی در پیشرفت اقتصادی