مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 07:552023-07-09بين الملل

درخواست نمایندگان کنگره از بلینکن درباره تهدید ترکیه علیه منافع امنیت ملی آمریکا


نمایندگان کنگره از آنتونی بلینکن خواستند در صورتی که آنکارا دست به اقداماتی بزند که منافع امنیت ملی آمریکا را تهدید کند ارسال سلاح به ترکیه را متوقف یا به تاخیر بیندازد یا تسلیحات ارسالی را بازگرداند.

- نمایندگان کنگره از آنتونی بلینکن خواستند در صورتی که آنکارا دست به اقداماتی بزند که منافع امنیت ملی آمریکا را تهدید کند ارسال سلاح به ترکیه را متوقف یا به تاخیر بیندازد یا تسلیحات ارسالی را بازگرداند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از آر تی، نمایندگان کنگره در نامه ای به آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا خواستار آن شدند که در مذاکره با ترکیه درخصوص الحاق سوئد به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هرگونه توافق نهایی با آنکارا برای فروش و نوسازی جنگنده های F-16 شامل مکانیسم هایی برای توقف یا تأخیر ارسال یا حتی بازگرداندن این تسلیحات باشد.

نمایندگان از بلینکن شدیدا درخواست کردند، مکانیسم هایی برای توقف تعامل نظامی با ترکیه در صورت تهدید اتحاد ناتو و در صورتیکه ترکیه همچنان از پیوستن سوئد به این ائتلاف به عنوان یک گروکشی برای به دست آوردن هواپیماهای F-16 استفاده کند، در نظر گرفته شود.

بر اساس گزارش رسانه ها، مقامات وزارت امور خارجه آمریکا اخیراً با رهبران کنگره که موظف به تصویب فروش تسلیحات بودند، ملاقات کردند تا اطمینان حا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست نمایندگان کنگره از بلینکن درباره تهدید ترکیه علیه منافع امنیت ملی آمریکا

درخواست نمایندگان کنگره از بلینکن درباره تهدید ترکیه علیه منافع امنیت ملی آمریکا