مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 تیر 1402 ساعت 10:352023-07-17سياسي

آمار تکان دهنده کنکور و خیال راحت بچه پولدارها برای ورود به دانشگاه


آمار نشان می دهد که سه دهک اقتصادی بالای جامعه دارای 87 درصد معدل پایین و 84 درصد رتبه زیر 3 هزار کنکور با نحوه برگزاری به شکل سابق بودند، براین اساس مسؤولان امیدوارند با اجرای مصوبه جدید کنکور عدالت آموزشی در آزمون سراسری برقرار شود.

- گروه دانشگاه خبرگزاری فارس؛ کنکور (به فرانسوی: Concours) یا همان آزمون سراسری که در کشور ما برگزار می شود آزمونی برای سنجش و پذیرش داوطلبان ورود به آموزش عالی است که در ایران سازمان سنجش آموزش کشور مجری برگزاری این آزمون است و قوانین حاکم بر آن نیز از سوی شورایعالی انقلاب فرهنگی یا مجلس شورای اسلامی تصویب می شود.

از آنجا که حساسیت داوطلبان ورود به دانشگاه و خانواده هایشان نسبت به کنکور و رتبه داوطلبان در این آزمون بسیار بالاست این آزمون برای نهادهای کشور حتی نهادهای بالادستی از اهمیت خاصی برخوردار است، از این رو شورایعالی انقلاب فرهنگی تغییراتی در روش برگزاری این آزمون داد که به گفته اعضای این شورا، دلایل عمده تغییرات کنکوری به عدالت و کیفیت آموزشی برمی گردد.

اما برای تحلیل اینکه در روش برگزاری سابق کنکور چه اتفاقاتی در جریان بود آمارهایی ارائه می دهیم که این آمارها می تواند تعجب برانگیز و حتی تکان دهنده باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمار تکان دهنده کنکور و خیال راحت بچه پولدارها برای ورود به دانشگاه

آمار تکان دهنده کنکور و خیال راحت بچه پولدارها برای ورود به دانشگاه