مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 تیر 1402 ساعت 12:002023-06-22سياسي

تعدد جشنواره های قصه گویی موجب افزایش توانمندی مجموعه فرهنگی کشور خواهد شد


دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: تعدد جشنواره های قصه گویی در کشور باعث افزایش توانمندی مجموعه فرهنگی کشور خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، هراتی، دبیرجشنواره قصه گویی نهال امید پیش از ظهر امروز در اختتامیه دومین دو سالانه قصه گویی نهال امید به میزبانی منطقه آزاد ارس اظهار کرد: در تبیین اهمیت کار موضوع قصه گویی بهتر است به بیانات رهبری توجه کرد زیرا ایشان فرمودند برای جذب کودکان و نوجوانان هر چه در توان دارید را جذب کند و همچنین ایشان فرمودند که هر کسی ایران و انقلاب را دوست داردف باید برای ترویج ایمان و امید تلاش کند.

وی افزود: گام نهادن در مسیر کودک از طریق هنر و فرهنگ، می تواند با ابزارهای مختلفی صورت گیرد که کتاب و قصه گویی جزویی از این ابزارهاست.

دبیر جشنواره قصه گویی نهال امید گفت:در قرآن کریم بیش از 200 قصه وجود دارد، این نشان دهنده این است که خداوند هم برای بیان تاریخ، از قصه استفاده کرده است.

وی با بیان اینکه بیان وقایع اهل بیت (ع) در قالب قصه و قصه گویی خود گواه بر اهمیت این موضوع است، گفت: قصه گویی یک هنر خوبی است و نشان می دهد، وحدت و همکاری لازمه پیروزی و پلیدی است.

هراتی با بیان اینکه برای داشتن ملتی سربلند باید با یکدیگر همدل بود، خاطرنشان کرد: قصه گویی در شرق کلام محور و در غرب حرکت محور و نم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعدد جشنواره های قصه گویی موجب افزایش توانمندی مجموعه فرهنگی کشور خواهد شد

تعدد جشنواره های قصه گویی موجب افزایش توانمندی مجموعه فرهنگی کشور خواهد شد