مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 تیر 1402 ساعت 09:252023-06-23اقتصادي

برگزاری نخستین جشنواره فرش دستباف در گیلان


رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از برگزاری نخستین جشنواره فرش دستباف در سوم تیرماه سال جاری همزمان با دهه تولید و تجارت در استان خبر داد.

- تیمور پورحیدری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نخستین جشنواره فرش دستباف در سوم تیرماه سال جاری همزمان با دهه تولید و تجارت در گیلان برگزار می شود.

وی برگزاری این جشنواره را یکی از اقدامات شاخص این سازمان در راستای رونق بخشی و تقویت هنر صنعت قالی بافی در استان برشمرد و افزود: این اولین بار است که جشنواره فرش با رویکرد نوآوری و کارآفرینی زنجیره ارزش قالی استان با حضور قالیبافان زبده از سراسر استان در رشت برگزار می شود.

پورحیدری، هدف از برگزاری جشنواره را معرفی هنر و دسترنج هزاران قالیباف گیلانی دانست و ادامه داد: معتقدیم باید به نحو مطلوب در حد جایگاه آثار و هنر فرشبافان گیلانی، به فرش گیلان توجه شود و لازم است با برنامه های مختلف، زحمات هنرمندان عرصه فرش گیلان به کشور و دنیا معرفی شود.

رییس سازمان صمت گیلان با اشاره به مراسم تقدیر از برترین های فرش دستباف استان تصریح کرد: در جشنواره فرش دستبافت استان از 10 هنرمند این عرصه با عناوین طراح و بافنده برتر فرش مفهومی دو رویه، طراح و نوآور برتر در طراحی، پژوهشگر برتر فرش دستباف استان، تولید کننده و نوآور برتر، تولید کننده فرش های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری نخستین جشنواره فرش دستباف در گیلان

برگزاری نخستین جشنواره فرش دستباف در گیلان