مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 خرداد 1402 ساعت 19:452023-05-29بين الملل

اوکراین طرح اعمال تحریم علیه ایران را تایید کرد


 آندری یرماک، رییس ستاد ریاست جمهوری اوکراین روز گذشته اعلام کرد که ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور این کشور در ادامه ادعاهایش علیه ایران مبنی بر حمایت نظامی از روسیه در جنگ اوکراین، - روسیه تاکید کرده است، برخلاف اوکراین که از تسلیحات متحدان خود در این جنگ استفاده می کند، مسکو متکی به صنایع نظامی و دفاعی ساخت داخل است.

  مقامات ایران که خواستار ارائه مستندات برای اثبات این ادعا در چارچوب بررسی های تیم های فنی و کارشناسی شده بودند، تاکید کرده اند که از هیچ یک از طرفین این جنگ حمایت نمی کنند.

  وزارت امور خارجه ایران در تازه ترین موضع گیری نسبت به ادعاهای زلنسکی علیه ایران یادآور شد که جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده که مخالف جنگ اوکراین و استمرار آن است و از درد و رنج مردم اوکراین بسیار متأسف است و بر ضرورت یافتن راهکاری سیاسی برای پایان بخشیدن به آن در سریعترین زمان ممکن تاکید دارد و آماده است برای تحقق آن مساعدت نماید.

  تکرار ادعاهای رییس جمهور اوکراین علیه  ایران از سوی سخنگوی وزارت امور خارجه هم نوازی با جنگ تبلیغی و رسانه ای محور ضدایرانی علیه دولت و ملت ایران است تلقی شد که با هدف جلب هر چه بیشتر کمک های تسلیحاتی و مالی کشورهای غربی صورت می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اوکراین طرح اعمال تحریم علیه ایران را تایید کرد

اوکراین طرح اعمال تحریم علیه ایران را تایید کرد