مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 خرداد 1402 ساعت 09:402023-06-20اقتصادي

شهر لک لک های ایران+فیلم و عکس


«دره تفی» یکی از روستاهای غربی حاشیه دریاچه زریوار مریوان است که به دلیل میزبانی خوب مردم این روستا از لک لک های مهاجر، به شهر لک لک ها مشهور است و سالانه پذیرای گردشگران زیادی از اقصی نقاط ایران و خارج است.

- روستای دره تفی اسمی اورامی و به معنی دره توت است و به دلیل تعداد بسیار زیاد درختان توت که در این روستا وجود دارد نام گذاری شده است، البته بنا به گفته آقای قادری، یکی از اهالی همین روستا به دلیل افزایش جمعیت و ساخت و سازها تعداد درختان توت کاهش یافته است.

درخت 1000ساله شواهد زیادی بر قدمت این روستا وجود دارد که یکی از آنها وجود درختی کهنسال است که براساس برآوردهای صورت گرفته بیش از یک هزار سال عمر دارد و وجود قلعه های قدیمی مانند قلعه نولو، قلعه اصحاب و گورستان قدیمی کابل سند و گواهی بر قدمت تاریخی این روستا دارد.

روستای دره تفی روستایی همه چیز تمام با جذابه های بکر و زیبایی است که هم نشینی با دریاچه زریوار بستری مناسب را برای حضور گردشگران فراهم کرده است.

بستنی با طعم خاص تعدد کافه های بستنی در روستایی دره تفی نظرم را به خود جلب کرد، این شد که به سراغ صاحب یکی از این کافه ها رفتم و دلیل گرایش جوانان روستا به این شغل را جویا شدم، حضور لک لک های مهاجر زمینه حضور گردشگران زیادی را به روستای ما فراهم کرده و به اقتصاد مردم ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهر لک لک های ایران+فیلم و عکس

شهر لک لک های ایران+فیلم و عکس