مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 خرداد 1402 ساعت 18:052023-06-18سياسي

رییسی: کالا های مشمول تعرفه ترجیحی برای توسعه تجارت ایران و ازبکستان تعیین شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، آیت الله سید ابراهیم رییسی بعد از ظهر یکشنبه در جریان سفر رسمی شوکت میرضیایف رییس جمهور ازبکستان به ایران، - رییس جمهور از وزرای مربوطه دو طرف خواست طی دو هفته آینده لیستی از کالا ها را برای تعرفه ترجیحی میان دو کشور را اعلام کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، آیت الله سید ابراهیم رییسی بعد از ظهر یکشنبه در جریان سفر رسمی شوکت میرضیایف رییس جمهور ازبکستان به ایران، در نشست مشترک هیات های عالی رتبه دو کشور، روابط ایران و ازبکستان را تاریخی و تمدنی و برخاسته از باور های دو ملت توصیف و با اشاره به ظرفیت های خوب دو کشور در جهت توسعه همکاری، این سفر را گام مهمی در جهت تعمیق روابط جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان عنوان کرد.

رییس جمهور در ادامه سفر همتای ازبکستانی خود به ایران پس از 20 سال، هدف گذاری برای دو برابر شدن مبادلات تجاری در گام اول و برنامه ریزی برای افزایش حجم آن به سه میلیارد دلار را به فال نیک گرفت و با اشاره به توافق دو کشور برای تجارت ترجیحی، از وزرای مربوطه دو طرف خواست طی دو هفته آینده لیستی از کالا ها را برای تعرفه ترجیحی میان دو کشور را اعلام کنند.

آیت الله رییسی همچنین با تاکید بر لزوم تهیه نقشه راه برای گسترش همکاری ها و عملی شدن تفاهمات صورت گرفته میان دو کشور، حض


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییسی: کالا های مشمول تعرفه ترجیحی برای توسعه تجارت ایران و ازبکستان تعیین شود

رییسی: کالا های مشمول تعرفه ترجیحی برای توسعه تجارت ایران و ازبکستان تعیین شود