مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 20:002023-06-06اقتصادي

پیش بینی استقرار 46 هزار کلنی زنبور عسل در سپیدان فارس


پیش بینی می شود که تا پایان فصل بهار، بیش از 46 هزار کلنی زنبور عسل در این شهرستان مستقر شود.

- ایسنا/فارس مدیر جهادکشاورزی سپیدان گفت: پیش بینی می شود که تا پایان فصل بهار، بیش از 46 هزار کلنی زنبور عسل در این شهرستان مستقر شود.

شهاب الدین صالحی سه شنبه 16 خرداد به خبرنگاران گفت: بر اساس روند استقرار زنبورستان ها در مراتع و باغ های شهرستان سپیدان و برآوردهای کارشناسی، تولید 400 تن عسل بهاره در این شهرستان پیش بینی شده است.

این مقام مسئول با تاکید بر لزوم رعایت فاصله مجاز زنبورستان ها نسبت به اماکن مسکونی و عمومی و رعایت فاصله قانونی با یکدیگر، بیان کرد: اخذ مجوز استقرار و گواهی سلامت توسط زنبورداران ضروری است.

صالحی خاطرنشان کرد: صدور مجوز استقرار زنبورستان در شهرستان سپیدان توسط تعاونی زنبورداران و با نظارت مدیریت جهاد کشاورزی انجام می شود.

مدیر جهادکشاورزی سپیدان با بیان اینکه استقرار کلنی های زنبور عسل در این شهرستان در 470 زنبورستان انجام می شود، گفت: موقعیت خاص جغرافیایی و برخورداری از طبیعتی گل آور، عامل اصلی راغب شدن زنبورداران به استقرار کلنی در سپیدان شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شهرستان سپیدان در شمالغرب شیراز واقع شده و یکی از مناطق سردسیر استان فارس به شمار می رود و از طبیعتی بسیار متنوع و زیبا، برخوردار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی استقرار 46 هزار کلنی زنبور عسل در سپیدان فارس

پیش بینی استقرار 46 هزار کلنی زنبور عسل در سپیدان فارس