مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 خرداد 1402 ساعت 14:152023-06-14اقتصادي

اصفهان؛ میزبان بیست و دومین نمایشگاه ملی صنایع دستی


بیست و دومین نمایشگاه ملی صنایع دستی در حالی در مجموعه جهانی کاخ موزه چهل ستون و دو بخش فروش و تولید برگزارشده است که به خریداران صنایع دستی در این نمایشگاه و با هدف تحریک بازار، - ایسنا/اصفهان بیست و دومین نمایشگاه ملی صنایع دستی در حالی در مجموعه جهانی کاخ موزه چهل ستون و دو بخش فروش و تولید برگزارشده است که به خریداران صنایع دستی در این نمایشگاه و با هدف تحریک بازار، تسهیلات ویژه وام اعطا خواهد شد.

در ابتدای ورود به نمایشگاه، قلم زنی هنرمند جوان استان مرکزی توجهمان را جلب می کند و اگرچه هنر قلم زنیِ این استان عنوانی مشابه قلم زنی اصفهان دارد، اما در نقش و روش با قلم زنی اصفهان تفاوت دارد و همین مسئله توجه بسیاری از همشهریانِ ما را نیز به خود جلب کرده است.

لباس های سنتی و فضاسازی برخی غرفه ها و لهجه و گویش های متعددی که هریک به گوشه از ایران رنگارنگ ما تعلق دارد، تضاد آگاهانه ای را به نمایش گذاشته که شناخت و تعامل بیشتر فرهنگ ها را موجب می شود.

انواع دوخت بر روی پارچه نیز در غرفه ها چشمگیر است و به بُعد زنانه بودن صنایع دستی تأکید و حضور آن ها در نمایشگاه را پررنگ کرده است.

سوزن دوزی سمنان، پته دوزی کرمان، رودوزی سنتی قزوین، خامه دوزی سیستان و بلوچستان، رشتی دوزی گیلان، خوس دوزی هرمزگان ازجمله این صنایع دستی است که در نم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصفهان؛ میزبان بیست و دومین نمایشگاه ملی صنایع دستی

اصفهان؛ میزبان بیست و دومین نمایشگاه ملی صنایع دستی