مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 خرداد 1402 ساعت 10:352023-06-20بين الملل

«محمد بن سلمان» در سفر به فرانسه، به دنبال چیست؟


تغییر موازنه قدرت در جنگ اوکراین، بررسی میزان پیشرفت پرونده های مرتبط با توافق پکن و تلاش برای جذب سرمایه ها و شرکت های سعودی سه دستور کار اصلی ماکرون در دیدار با ولیعهد جوان سعودی بود.

- خبرگزاری مهر ، گروه بین الملل: روز چهارشنبه 14 ژوئن 2023 محمد بن سلمان، ولیعهد جوان سعودی راهی پاریس شد تا برای دومین بار طی یک سال اخیر با امانوئل ماکرون ، رییس جمهور فرانسه دیدار و گفتگو کند.

در این سفر هیاتی بلندپایه با حضور وزیر خارجه، دارایی، سرمایه گذاری، صنعت و حمل ونقل نخست ولیعهد سعودی ها را همراهی کردند.

براساس اطلاعات منتشر شده در رسانه ها پرونده های مهم بین المللی همچون بحران اوکراین، بن بست سیاسی در لبنان، بهبود روابط با سعودی- ایران و وضعیت بازار انرژی از جمله مسائل مورد بحث در جریان مذاکرات ولیعهد سعودی و رییس جمهور فرانسه بوده است.

شرکت در نشست پیمان مالی جدید جهانی و پذیرش نامزدی ریاض برای میزبانی از نمایشگاه اکسپو 2030 از دیگر برنامه های کاری شاهزاده در سفر به فرانسه است.

محمد بن سلمان در زمانی در کاخ لویی چهاردهم مستقر شده است که بسیاری از سازمان ها و گروه های حقوقی بشری اروپا به دلیل ماجرای جمال خاشقچی خواستار تحریم و حتی محاکمه ولیعهد سعودی توسط دولتمردان اروپایی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«محمد بن سلمان» در سفر به فرانسه، به دنبال چیست؟

«محمد بن سلمان» در سفر به فرانسه، به دنبال چیست؟