مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 خرداد 1402 ساعت 23:552023-05-29سياسي

چرا جمهوری اسلامی؟


امام معتقد بودند، وقتی می گوییم جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد، مفهوم دموکراتیک را نیز در خود نهفته دارد و نیازی به جمهوری دموکراتیک اسلامی نیست.

- علی مطهری درباره این کلام امام توضیحاتی ارائه داده است.

، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در سخنانی بر نقشِ اول بودن مردم در اندیشه امام که منجر به انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی شد، تاکید کرده و گفته است: طبیعی است جمهوریت و اسلامیت از یکدیگر قابل تفکیک نیست و هر دو مقوله باید به طور هم زمان در کنار هم باشند و نمی توان گفت که اسلامیت منهای جمهوریت قابل تحقق است چرا که آن مقبولیت و پذیرش عمومی همواره باید وجود داشته باشد.

وی در تحلیل سخنان امام خمینی (س) درباره جمهوری اسلامی و با اشاره به تاکید ایشان بر عبارت جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد ادامه داده است: چون در آن دوره عده ای عنوان جمهوری دموکراتیک اسلامی را مطرح کرده بودند امام در پاسخ به آن ها گفت: جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد و استدلال ایشان که در بیان شهید مطهری هم هست این است که وقتی می گوییم جمهوری اسلامی آن مفهوم دموکراتیک هم در درونش نهفته است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزوده است: وقتی ما می گوییم نظام ما نظامی است که شکل آن جمهوری و محتوای آن اسلامی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا جمهوری اسلامی؟

چرا جمهوری اسلامی؟