مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 خرداد 1402 ساعت 08:552023-06-10بين الملل

حمله دوباره الشباب به هتلی در پایتخت سومالی


رسانه های سومالی جمعه شب از حمله گروهک تروریستی الشباب به هتلی در شهر موگادیشو؛ پایتخت این کشور خبر دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از خبرگزاری صونا ، این حمله به هتل برل مشرف به ساحل لیدو در شهر موگادیشو پایتخت سومالی رخ داده است.

براساس این گزارش، دستگاه امنیت ملی سومالی موفق شد که حمله تروریستی را خنثی کند و شمار زیادی از افراد را از هتل نجات دهد.

این گزارش می افزاید، این عملیات همچنان ادامه دارد و یگان هایی از نیروهای پلیس سومالی برای جلوگیری از هرگونه رویداد غیرمترقبه، محل انفجار را محاصره کرده اند.

این حمله دو روز پس از آن رخ می دهد که گروهک تروریستی الشباب چهارشنبه شب نیز با 2 خودروی بمب گذاری شده به یک پادگان نظامی اتیوپی در دهستان دولو در استان غدو در ایالت جوبالاند حمله کرده بودند.

این حمله چند روز پس از آن رخ می دهد که گروهک تروریستی الشباب هفته گذشته نیز با حمله به یک پایگاه نظامی محل استقرار نظامیان اوگاندایی، 54 تن از آنان را کشت.

نیروهای اتحادیه آفریقا در سومالی (اتمیس) که شامل حدود 20 هزار سرباز، پلیس و غیرنظامی از کشورهای اوگاندا، بروندی، جیبوتی، اتیوپی و کنیا است، آوریل 2020 (فروردین/ اردیبهشت 1401) جانشین نیروهای سازمان ملل متحد شدند که از سال 2007 برای مبارزه با شورش گروهک تروریستی الشباب در سوما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمله دوباره الشباب به هتلی در پایتخت سومالی

حمله دوباره الشباب به هتلی در پایتخت سومالی