مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 خرداد 1402 ساعت 11:502023-06-12پزشكي

اصلاح باور غلط مردم در خرید گوشت تازه/ فرهنگسازی گسترده انجام شود


مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: باور غلط مردم در خرید و مصرف گوشت تازه نیاز به اصلاح دارد تا با کشتار و نگهداری 24 ساعته میکروب های گوشت از بین برود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، بهلول تکلوی صبح دوشنبه در نشست بررسی شیوع بیماری تب کریمه کنگو در اردبیل اظهار کرد: مخاطرات بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو را بارها در جامعه تشریح کرده ایم و مردم باید با روند این بیماری در جامعه آشنا باشند.

وی با بیان اینکه شیوع این بیماری در جامعه می تواند مخاطرات و آسیب های جدی را به همراه داشته باشد، خاطرنشان کرد: در کنار رعایت موارد بهداشتی و توصیه های دامپزشکی برای مصرف گوشت و فراورده های خام دامی از سوی شهروندان دامپزشکی استان اردبیل تلاش می کند تا با فرهنگسازی گسترده جلوی فروش فراورده های غیربهداشتی دامی را گرفته و مانع از شیوع بیماری کریمه کنگو شود.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با اشاره به اینکه تاکنون مورد حادی از بیماری تب کریمه کنگو در اردبیل گزارش نشده است، تصریح کرد: این بیماری یک بیماری ویروسی حاد تب دار و خطرناک مشترک بین انسان و دام با درصد کشندگی بالا است و کنه ها ناقل و مخزن اصلی این بیماری بوده و راه انتقال به انسان از طریق گزش کنه، له کردن کنه با دست، تماس با خون و ترشحات خونی گوشت دام آلوده می باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصلاح باور غلط مردم در خرید گوشت تازه/ فرهنگسازی گسترده انجام شود

اصلاح باور غلط مردم در خرید گوشت تازه/ فرهنگسازی گسترده انجام شود