مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 خرداد 1402 ساعت 12:052023-05-28حوادث

اصفهان پایگاه اطفا حریق هوایی ندارد


فرمانده یگان منابع طبیعی استان اصفهان با اشاره به اینکه این استان پایگاه اطفا حریق هوایی ندارد، گفت: ایجاد 2 پایگاه اطفا حریق در اصفهان برای مهار آتش سوزی مراتع و جنگل ها ضروری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سرهنگ علیرضا طاهری ظهر یکشنبه در جلسه مدیریت بحران با موضوع پیشگیری و اطفا حریق در جنگل ها و مراتع استان اصفهان با بیان اینکه محدوده های بحرانی و نیمه بحرانی در خطر آتش سوزی استان مشخص شده است، اظهار داشت: در کمربند حریق استان اصفهان، 800 هزار هکتار اراضی بحرانی و 900 هزار هکتار نیمه بحرانی وجود دارد که به طور عمده در مناطق زاگرسی و بخشی در منطقه کرکس است.

وی با اشاره به اینکه مراتع و جنگل های فریدون شهر به لحاظ وقوع حریق در ردیف اول است و پس از آن فریدن، سمیرم، بویین میاندشت و چادگان قرار دارند، خاطرنشان کرد: حریق حدود 15 درصد از عوامل تخریب در اراضی ملی سراسر کشور را تشکیل می دهد که استان اصفهان نیز از این امر مستثنی نیست.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان اینکه اصفهان ششمین استان پهناور و سومین استان پرجمعیت کشور است، خاطرنشان کرد: از حدود 10 میلیون و 700 هزار هکتار وسعت استان اصفهان 9 میلیون و 700 هزار هکتار معادل 90 درصد مساحت آن را اراضی منابع طبیعی تشکیل می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصفهان پایگاه اطفا حریق هوایی ندارد

اصفهان پایگاه اطفا حریق هوایی ندارد