مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 خرداد 1402 ساعت 18:202023-06-02بين الملل

خطر وقوع جنگ داخلی در لبنان بسیار نزدیک است


سرکیس ابوزید، نویسنده و تحلیلگر سیاسی لبنان گفت: انتخابات ریاست جمهوری لبنان همچنان به تعویق می افتد، زیرا تفاهم جدی در بین طرف های مختلف لبنان وجود ندارد.

- خبرگزاری مهر ، گروه بین الملل: علیرغم مخالفت برخی احزاب و نیروهای سیاسی لبنانی از هرگونه گفتگوی ملی قبل از انتخابات ریاست جمهوری، صحنه واقعی داخلی لبنان گویای چیز دیگری است و امروز گفت و گوهای ملی در این کشور در همه جهات در حال گسترش است تا به بحران های مختلف، از جمله انتخابات ریاست جمهوری، رسیدگی شود.

البته هدف این گفتگوها تنها به حل بحران انتخاب رییس جمهور جدید محدود نمی شود، بلکه شامل پرونده ها و موضوعات مختلفی است که با هدف تحکیم ثبات داخلی و حرکت به سوی راه حل جامع صورت می گیرد.

در همین راستا، خبرنگار خبرگزاری مهر با سرکیس ابوزید نویسنده و تحلیلگر سیاسی، مصاحبه مطبوعاتی انجام داد که متن این مصاحبه به شرح زیر است: در چند روز گذشته سران برخی از احزاب مسیحی به ویژه دو حزب قوات و کتائب به افزایش بحران سیاسی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری لبنان دامن زدند.

دلیل این افزایش تنش سیاسی چیست؟ آیا به فشارهای خارجی اشاره دارد یا بیانگر نگرانی آنها در مورد تغییر موازنه های خارجی است؟ تشدید تنش از سوی احزاب مسیحی ناشی از ناتوانی در تعیین گزینه نهایی و توافق میان آنها است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر وقوع جنگ داخلی در لبنان بسیار نزدیک است

خطر وقوع جنگ داخلی در لبنان بسیار نزدیک است