مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 خرداد 1402 ساعت 11:202023-06-09اقتصادي

98 درصد شالیزارهای گیلان نشاء شد/ وجین 137 هزار هکتاری مزارع


رییس جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه شالیکاران امسال 80 درصد فعالیت های زراعت برنج خود را براساس تقویم زراعی پیش بردند، گفت: بیش از 235 هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان نشاکاری شده است.

- ایسنا/گیلان رییس جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه شالیکاران امسال 80 درصد فعالیت های زراعت برنج خود را براساس تقویم زراعی پیش بردند، گفت: بیش از 235 هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان نشاکاری شده است.

صالح محمدی، ضمن قدردانی از کشاورزان سختکوش استان گیلان برای رعایت تقویم زراعی، اظهار کرد: در شرایط کمبود ذخایر آبی هستیم و لذا تقویم زراعی به عنوان فرهنگ کشاورزی در استان گیلان دنبال می شود.

وی با بیان اینکه شالیکاران امسال 80 درصد فعالیت های زراعت برنج خود را براساس تقویم زراعی پیش بردند، گفت: بیش از 235 هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان معادل 98 درصد نشاکاری شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در گفت وگوی خبری، همچنین از آغاز عملیات وجین جهت مبارزه با علف های هرز در شالیزارها متناسب با زمان نشاء خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 137 هزار هکتار از اراضی نشاکاری شده وجین شده است.

محمدی، با بیان اینکه علف های هرز در زراعت برنج بخشی از هزینه و مدیریت را درگیر می کند، ادامه داد: علف های هرز به دلیل ایجاد رقابت برای کسب آب و مواد غذایی، م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

98 درصد شالیزارهای گیلان نشاء شد/ وجین 137 هزار هکتاری مزارع

98 درصد شالیزارهای گیلان نشاء شد/ وجین 137 هزار هکتاری مزارع