مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 خرداد 1402 ساعت 09:222023-06-12اقتصادي

لزوم بهره گیری از استارتاپ ها برای کاهش مهاجرت استعدادها


مدیرعامل بنیاد ملی توسعه و فناوری های فرهنگی گفت: مسؤولان باید علل مهاجرت دانشجویان را بررسی کرده و از طریق پارک های علم و فناوری و استارتاپ ها مهاجرت را کاهش دهند.

- حمید ترکاشوند مدیرعامل بنیاد ملی توسعه و فناوری های فرهنگی در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با بیان اینکه صنعت و دانشگاه مقداری از هم فاصله گرفته اند، گفت: این فاصله به دلیل ایجاد شرایط جدید است و با وجود تکنولوژی های جدیدی که به بازار آمده صنعت و دانشگاه از هم فاصله پیدا کردند و با یکدیگر منطبق نیستند.

  وی افزود: وظیفه نهادهای واسطه ای، پارک های علم و فناوری و دانشگاه ها این است که از طریق ابزارهایی که در پارک های علم و فناوری دارند می توانند به دانشجویان، صنعت و استارتاپ ها کمک کنند تا در کنار یکدیگر زنجیره ای شکل دهند که این زنجیره به توسعه کشور کمک کند.

  مدیرعامل بنیاد ملی توسعه و فناوری های فرهنگی به موضوع خروج نخبگان از کشور اشاره کرد و گفت: باید برای دانشجویان یا فردی که عاشق کشورش است و خدمت می کند ارزش افزوده و علاقه ایجاد کنیم بالطبع این عشق تبدیل به سرخوردگی نمی شود ولی اگر زمانی این عشق تبدیل به سرخوردگی شود دیگر هیچ هدفی برای آن فرد باقی نمی ماند؛ بنابراین در وهله اول باید کاری کنیم تا انگیزه دانش آموزان و دانشجویان از بین نرود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم بهره گیری از استارتاپ ها برای کاهش مهاجرت استعدادها

لزوم بهره گیری از استارتاپ ها برای کاهش مهاجرت استعدادها