مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 خرداد 1402 ساعت 15:502023-05-28اجتماعي

پرسودترین گیاه دارویی کشور در خطر انقراض


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کوهسرخ گفت: آنغوزه به عنوان یکی از پرسودترین و منحصربه فردترین گیاهان دارویی کشور به دلیل خشکسالی و برداشت های غیر اصولی در خطر انقراض قرار گرفته است.

- ایسنا/خراسان رضوی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کوهسرخ گفت: آنغوزه به عنوان یکی از پرسودترین و منحصربه فردترین گیاهان دارویی کشور به دلیل خشکسالی و برداشت های غیر اصولی در خطر انقراض قرار گرفته است.

محمدحسین جوادی مقدم با بیان اینکه کوهسرخ یکی از قطب ها و رویشگاه های مهم گیاه دارویی آنغوزه در خراسان رضوی و حتی کشور است، خاطرنشان کرد: گیاه آنغوزه مختص مناطقی است که از سطح دریا ارتفاعی بیش از 1600 تا 1700 متر داشته باشد.

وی افزود: هرچند 20 هزار هکتار از اراضی شهرستان کوهسرخ رویشگاه آنغوزه است اما طی 2 تا 3 سال اخیر برداشت های بی رویه و از سویی خشکسالی موجب کاهش پوشش و تراکم این گیاه دارویی شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کوهسرخ عنوان کرد: اگر در سال های قبل هر یک متر مربع یک تا سه گیاه آنغوزه مشاهده می شد اما اکنون به دلیل برداشت بی رویه و غیر اصولی توسط روستاییان و بهره برداران در هر 20 متر یک گیاه هم مشاهده نمی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرسودترین گیاه دارویی کشور در خطر انقراض

پرسودترین گیاه دارویی کشور در خطر انقراض