مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 09:152023-06-06پزشكي

اپتومتریست ها چگونه به سلامت بینایی جامعه کمک می کنند


بازرس انجمن علمی اپتومتری ایران، بر نقش اپتومتریست ها در ارتقای سطح سلامت بینایی افراد جامعه تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مرتضی غفاریان، با عنوان این مطلب که رشته اپتومتری از یک قرن پیش به عنوان خط اول محافظت از بینایی در نظام بهداشت جهانی نقش ایفا کرده است، گفت: در کشور ما نیز با قدمتی حدود نیم قرن نمونه ای پیشرفته و منحصر به فرد از اپتومتری در حال خدمت رسانی به جامعه در حوزه معاینات بینایی و ساخت و فروش عینک طبی است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 3 هزار اپتومتریست در کشور به صورت تخصصی و تحت نظارت سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت، فعالیت حرفه ای در زمینه سلامت بینایی و ساخت و ارائه عینک طبی دارند، افزود: همکاران اپتومتریست، خدمات ویژه و گسترده ای در حوزه محافظت از سلامت چشم و بینایی ارائه می دهند.

مدیر روابط عمومی انجمن علمی اپتومتری ایران، در ادامه به برخی از خدمات اپتومتریست ها اشاره کرد و گفت: پیشگیری از تنبلی چشم که توسط سازمان بهزیستی و با مشارکت اپتومتریست ها، بیش از 25 سال است در کشور اجرا می شود.

وی افزود: گروه هدف این طرح، کودکان زیر سن مدرسه و سطح نفوذ آن بیش از 90 درصد جغرافیای کشور است و اجرای آن باعث شده آمار تنبلی چشم در کشور ما از متوسط، جهانی پایین تر باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اپتومتریست ها چگونه به سلامت بینایی جامعه کمک می کنند

اپتومتریست ها چگونه به سلامت بینایی جامعه کمک می کنند