مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 خرداد 1402 ساعت 15:392023-05-29بين الملل

تصمیم نخست وزیر اسپانیا برای انحلال پارلمان پس از شکست در انتخابات محلی


نخست وزیر اسپانیا پس از شکست حزب حاکم در انتخابات محلی اعلام کرد که پارلمان این کشور را منحل و در تاریخ اول مرداد انتخابات پارلمانی پیش از موعد برگزار می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، شکست حزب حاکم اسپانیا در انتخابات شهرداری ها و محلی پدرو سانچز نخست وزیر سوسیالیست این کشور را به انحلال پارلمان و انتخابات زودرس مجبور کرد.

نخست وزیر اسپانیا در یک نطق تلویزیونی خطاب به مردم این کشور اعلام کرد که پادشاه اسپانیا را از تصمیم خود برای انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات پارلمانی زودرس در تاریخ 23 جولای (اول مرداد) مطلع کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازشبکه الجزیره ، تصمیم نخست وزیر سوسیالیست اسپانیا برای انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زود هنگام، به دنبال شکست خبرساز حزب حاکم اسپانیا در انتخابات محلی و منطقه ای این کشور اتخاذ شد.

نتایج انتخابات محلی در اسپانیا که روز یکشنبه (دیروز) منتشر شد، نشان داد که حزب حاکم کارگران سوسیالیست و پودموس حزب متحدش نتیجه را به حزب محافظه کار مردم و حزب دست راستی وُکس واگذار کرد.

پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا در نطق تلویزیونی خطاب به مردم این کشور درباره چرایی تصمیم خود برای انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات پیش از موعد توضیحاتی داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصمیم نخست وزیر اسپانیا برای انحلال پارلمان پس از شکست در انتخابات محلی

تصمیم نخست وزیر اسپانیا برای انحلال پارلمان پس از شکست در انتخابات محلی